Irkçılık şeytanın ef’alidir ve ilk ırkçı şeytandır. Allah, ona Hz. Âdem’e secde etmesini istediğinde, “ben ateştenim, o ise topraktan…” diye karşı çıkmış, hem Allah’ın emrine itiraz etmiş hem de ırkçı, bencil, benmerkezci bir karar alarak ırkçılığın temelini atmıştır.
Hakk ile batıl savaşı “ben”le, “benlik”le, “bencillik”le, nefsin, kendisini merkeze koymasıyla, asil addetmesiyle başladı. Şeytanın, “ben” demesiyle “ en üstünüm” isyanı, itirazıyla başladı Hakk ile küfr muharebesi.
Akabinde Ademoğluna sirayet etti aynı his ve duygular. Şeytan, Karun’u devreye sokarak “ben”lik ekseninde katliamı, kardeş kanını dökmeyi öğretti.
Zaman geçip asırlar devrildi ve şeytan hâlâ farklı kılık ve kılıflar ile rolünü oynamaya devam ediyor. Şeytan “moda”ya uymayı ihmal etmiyor, zamanın koşullarına göre hareket ediyor. Endülüs’ten Suriye’ye kadar yaşananları bir gözden geçirin, her sahnede bizatihi onu ve temsilcilerini göreceksiniz. Kimi zaman emperyalizm, kimi zaman kapitalizm, kimi zaman Siyonizm, kimi zaman sosyalizm, kimi zaman Marksizm, kimi zaman Kemalizm, kimi zaman Apoizm maskesini takarak vazifesini icra etmiştir, etmektedir.
Toplumumuzun ekseriyetinde ırkçılığı, “millilik”, “milliyetçilik” olarak algılanıyor, görülüyor ve bu ırkçılık toplumumuzun temel dinamiklerini dinamitliyor. Sosyolojik çat. Çatlak ve çatışmalara yol açıyor.
Irkçılık, milliyetçilik değildir. Hiçbir ırkın üstün olma özelliği yoktur. Irk bağlamı dakika yüceltme ve teveccühlerin tamamı, şeytanın hile ve eylemleridir. İnsanın ırkını sekmesinde bir beis yoktur. Ancak milliyetçilik adı altında yapılan ırk taassubu zehirdir. Aslolan, millet perver (İbrahim milleti) olabilmektir.
Sosyolojik çatlak ve çatışmalar oluşmasında ırk taassubu birincil rol oynamaktadır. İnsanın kendisi için hak gördüğünü başkasına çok görmesi, kendi milliyetine söylenmesini istemediğini başkasının milliyeti için dile getirmesi ayrışmalara sebep olmaktadır.
“Ben” katildir “ben” bencildir “ben” ırkçıdır, “ben” başkasını düşünmez; hasılı kelam “ben”den, benlikten, bencillikten uzak durmalı insan.
Ressam Bob, “Şuraya da bütün insanların topraktan halk olduğunun idrakine varamayan ahmak bir canlı türü çizelim” demiş midir?