Mental zeminde sürekli bir tecavüze uğruyoruz. Algılarımızı, düşünce mekanizmamızı, arzu dürtülerimizi telepatik yollarla yönlendiriyorlar. Bir tür “zihin programlamacılığı”…
Bilinçdışı köleliği güdümleyen; sonsuz haz, sınırsız tüketim ve egoist ahlâk prensiplerine tapınan, son derece ezoterik bir yapılanmadan bahsediyorum. Modern çağın bir getirisi olan popülarizm putu üzerinden, dürtüledikleri ilgi/sempati mekanizmasına hitap eden proje (tip)ler üretiyorlar. Ve bu proje tipler kanalıyla, semiyotik bir taarruz uyguluyorlar. Doğrudan değil de dolaylı olarak zihin dünyamızı şekillendiren birtakım “subliminal” mesajlarla bilinçdışımızı yönlendiriyor, insanı insan yapan ilahî kanunlara meydan okuyan ve insanı güya özgürleştiren fabrikasyon nesiller inşa ediyorlar. Bütün bunları, demin bahsettiğim gerçek(!) ve popüler kişilerin yanında; çizgi filmler, yetişkin filmleri veyahut sanat eserlerini kullanarak da yapıyorlar.
Kitaplık çapta bir konu, uzatmayayım. Fakat bu satanik yapılanmanın kirli saçaklarından biri olan -ve ülkemizdeki çağdaş/laik/kemalist tiplerin sürekli edebiyatını yapıp üstüne her fırsatta dindar kesimi zan altında bıraktıkları- pedofili ucubeliğine değinmek istiyorum:
Subliminal fanteziler haliyle ülkemize de bulaşmış vaziyette. Bu sebeple isim vermeden yerel gideyim. Mesela, ailesinin desteğiyle çocuk yaşta barlarda sahne almaya başlayan 17’sinde bir kızın, kısa sürede izlenme rekorları kıran son şarkısına çekilen klip…
Medya-felsefe ilişkilerine alakalı herkesin dikkatini çekecek, zihni tetikleyici imgesel atıflara başvurulmuş klipte. Çocuk istismarına yönelik evrensel bazda kullanılan belli bir zihin programlama dili mevcut. Kısa kısa birkaç misal vereyim. Bir kere klip kompozisyonu tamamen, dişi bireyin çocuksu tavır/cinsel tutum çelişkisini içeren bir koreografiden oluşuyor. Dişi (fakat çocuksu) bireyin üzerindeki pijamada onlarca “beyaz tavşan” figürü var. Tavşan, barındırdığı birçok metaforun yanında, aşırı faal cinselliği simgeler. Klipte aksesuar olarak “pembe flamingo” kullanılıyor. Flamingo, çoklu kişilik, naiflik ve aynı zamanda feminen duruşun sembolüdür. Ve tabii klip boyunca yeni şöhretimize kocaman bir oyuncak ayı eşlik ediyor. Oyuncak ayı da malum, çocuk istismarının çok tartışılan demirbaş imgelerinden. Ayrıca klipteki ayı, ara ara boynunda bir fiyonkla görülüyor. Fiyonk da, zihin programlamasında akıl kontrolünü karşılayan bir figür. Klipteki kız çığlığı, perde açma sahnesi ve flamingonun yerini alan uzaylı kafası şeklindeki aksesuar da; semiyolojik olarak yabancı-röntgen ilişkisinin bir gösterimi…
Derinliğini ve niceliğini arttırabileceğimiz bu sembolizm örnekleri; modern dünyanın yeni silahları. Beynelmilel çapta birçok şarkıcı, oyuncu, sanatçı sergiledikleri performanslarda; “mecburi” olarak subliminal detaylar kullanıyor. Çünkü gözümüze sokulan ve müşterisi olduğumuz şatafatlı hayatlarının, yerleştirildikleri popüler konumun bedelini ödemek durumundalar.
Velhâsıl; zihni bulanıklaştıran, hedonist ve isyankâr bir çark kol geziyor insanlığın ensesinde. Göz boyayıcı vaatlerle, insanları bu çarkın içine çekmek istiyorlar. Ve insan ruhunu katledici bu korkunç plana, mesela mezkûr klip üzerinde, “Kız göbeğini açmış altı üstü, yobazlar!’’ kafasıyla yaklaşan, dünyadan ve kendinden bîhaber insanlar var. Modern ve laik olmakla övünen bu güruhun bir şekilde eğitilmesi gerekiyor. Bizi dinlemezler. Atatürkçülükle övünüp, teröristlerle aynı safta duran, toplumdaki din tahayyülünü baltalamaktan başka bir işle uğraşmayan aydınlarımızı(!) göreve davet ediyorum. Her fırsatta muhafazakârları tecavüzcülükle yaftalama sığlığından kurtulup, böyle ince mevzuları irdeleyin. Ve halkı “gerçekten” aydınlatın! Belki sizi dinlerler…