Mehmet Akif Çavdarlı – Diriliş Postası

Dizinin bu haftaki bölümü olan “Inside Man,” yönetmenliğini Craig Zobel’in, senaryosunu ise Erika L. Johnson’ın üstlendiği bir hikaye ile karşımıza çıkıyor. Bu bölümde Oz, orijinal planı suya düşünce daha yaratıcı yollar bulmak zorunda kalıyor. Diğer yandan, Arkham'dan yeni çıkan Sofia Falcone (Cristin Milioti), içlerinden birinin ihanet ettiğinden şüpheleniyor ve bunu ortaya çıkarmak için radikal adımlar atıyor.

Collider, 2. bölümün galası öncesinde, dizinin ilk üç bölümünün yönetmenliğini yapan Zobel ile geniş kapsamlı bir röportaj gerçekleştirdi. Zobel, bu röportajda Sofia’nın Arkham sahnesinin neden The Batman filminden tanıdık geldiğini, Colin Farrell’ın şaşırtıcı sahne tercihini ve aksiyon dolu kamyon sahnesinin zorlu çekim sürecini anlattı.

The Penguin 2

Sofia’nın Arkham sahnesi neden tanıdık geliyor?

COLLIDER: Bölüm, önce bir flashback gibi görünen Sofia’nın Arkham’daki sahnesiyle başlıyor, ama sonrasında bu bir çeşit hipnoz mu diye merak ediyoruz?

CRAIG ZOBEL: Aslında bu bir EMVR (Göz Hareketleri ile Duyarsızlaştırma ve Yeniden İşleme). Daha duyusal bir travma terapisi türü.

Sofia’nın bu halden çıktığı an, boğazındaki çizikleri görüyoruz ve bu çiziklerin bölümün ilerleyen kısımlarına kadar anlamını tam olarak kavrayamıyoruz. Sofia’nın bir kâbustan uyanmasıyla bu çiziklerin kendi boğazını tırmalamasından kaynaklandığını öğreniyoruz.

ZOBEL: Evet, o oda büyük ihtimalle sekiz yıl önce Arkham’a gittiğinden beri dokunulmamış bir yer. Sofia, o eski alışkanlıklarından vazgeçememiş gibi.

Pepto-Bismol şişesinden içme Fikri Colin Farrell’ın mıydı?

ZOBEL: Evet, tamamen Colin’in fikriydi. Sabah bize mesaj attı ve "Bu harika olur" dedi. Biz de hemen "Pepto-Bismol bulun," dedik. Çünkü tam Oz’a yakışan bir detaydı.

2. Bölümün büyük kaçırma sahnesi sadece iki gece çekilebildi

Zobel, bölümdeki büyük aksiyon sahnesine de değindi. Kamyonların kaçırılması ve Oz’un planını uygulamaya çalışırken yaşadığı zorluklar, izleyicilere nefes kesen anlar yaşattı. Zobel, bu sahnenin gece çekimlerinde sadece iki gece içinde tamamlandığını ve sürenin kısıtlı olmasının kendilerine ekstra baskı oluşturduğunu belirtti. Sahne çekiminde, kamyonu fiziksel olarak sürmenin çok tehlikeli olacağı düşünüldüğünden, eski usul yöntemlerle kamyonun altına yerleştirilen tahta parçalarıyla sallanarak efekt sağlandığını anlattı.

Francis Ford Coppola ‘Megalopolis’ filminin gerçek mesajını açıkladı Francis Ford Coppola ‘Megalopolis’ filminin gerçek mesajını açıkladı

The Penguin

Sofia neden içindeki canavarı kucaklıyor?

Sofia’nın, kuzeniyle yaptığı konuşma esnasında yaşadığı dönüşüm de dikkat çekici anlardan biri oldu. Zobel, Sofia’nın içindeki canavarı kucaklamaya başladığını ve toplumun onun hakkındaki algısını değiştiremeyeceğini fark ettiğinde bu rolü benimsemeye başladığını vurguladı. Sofia, insanların ondan korktuğunu fark edince bu korkuyu bir silah olarak kullanmaya başlıyor.

Oz ve Victor arasındaki gergin anlar

Bölüm sonunda Oz, Victor'a bir mezar kazdırırken hem kendisine hem de Victor’a hayat dersleri vermeye çalışıyor. Zobel, bu sahnenin Oz’un kendi iç hesaplaşmalarını yansıttığını ve Victor’un mafya hayatının gerçeklerine adım attığını vurguluyor. Bu sahne, Victor’un gelecekte bu dünyada kalmanın iyi bir fikir olup olmadığını sorgulamaya başlayacağı bir dönemin başlangıcını işaret ediyor.

Craig Zobel, hem Sofia’nın karakter gelişimini hem de Oz’un mafya dünyasındaki yükselişini heyecanla izlemeye devam edeceğimizi söylüyor.

Editör: Mehmed Akif Çavdarlı