Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Samsun il ziyareti sırasında düzenlenen “Her Daim Birlikte Özümüzden Geleceğe Türkiye Buluşmaları Programı”nda konuştu. Bakan Uraloğlu, Samsun-Kırıkkale hızlı tren hattı ve şehre yapılan yatırımlar hakkında önemli bilgiler verdi.

Hızlı Tren Hattı İhalesi ve Proje Detayları

Bakan Uraloğlu, Kırıkkale-Samsun hızlı tren hattı ile ilgili projelerin hızla ilerlediğini belirtti. Uraloğlu, "Projemizi bitirerek yatırım programına aldık. Kırıkkale-Çorum arasındaki 115 kilometrelik hattın ihalesini bu yıl içinde yapacağız. Ardından, 185 kilometrelik Çorum-Samsun hattının ihalesini 2025 yılında yapmayı planlıyoruz. Kısaca, Kırıkkale-Samsun arasındaki demiryolu ihalesini bu yıl yapıp, önümüzdeki yıl yapım çalışmalarına başlayacağız" dedi.

Samsun Kırıkkale Hızlı Tren Hattı 2025’Te Başlıyor

Samsun’a Yapılan Yatırımlar

Samsun’a yapılan yatırımlar hakkında da bilgi veren Bakan Uraloğlu, “Samsun’un ulaşım ve iletişim altyapısına 75 milyar liranın üzerinde yatırım yaptık. Ayrıca, Samsun Havalimanı’nın genişletilmesiyle ilgili bir proje hazırladık ve bu yıl ödenek tahsisi noktasında çalışmalarımızı sürdürüyoruz” ifadelerini kullandı. Uraloğlu, şehrin ulaşım ve iletişim altyapısına yapılan yatırımların Samsun’un gelişimine büyük katkı sağladığını vurguladı.

Gelemen İltisak Hattı ve Diğer Demiryolu Projeleri

Uraloğlu, Samsun-Kalın hattının yenilendiğini ve Gelemen İltisak Hattı’nın bu yıl sonunda tamamlanacağını açıkladı. Ayrıca, Türkiye genelinde 2 bin 251 kilometre yüksek hızlı tren hattı tesis edildiğini belirterek, Türkiye’nin Avrupa'da 6’ncı, dünya genelinde ise 8. yüksek hızlı tren işletmecisi ülke olduğunu ifade etti.

Uraloğlu sözlerine şu şekilde devam etti:

“En son Ankara-Sivas hattını açmıştık, şimdi Kırıkkale'den Samsun'a kadar gelecek olan demiryolu ile ilgili çalışmalarımızı yürütüyoruz. Orada projelerimizi bitirmiştik, yatırım programına almıştık. İlk etapta Kırıkkale ile Çorum arasının ihalesini mutlaka bu sene içerisinde Çorum'a kadar olan yaklaşık 115 kilometrelik kesimin ihalesini yapmış olacağız. Sonrasında da yaklaşık 185 kilometrelik Çorum-Samsun'un ihalesi, onu da 2025 yılında gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Dolayısıyla buradan Sarp’a kadar devam ederek sahilden geçecek olan demiryolunun da ana hattı olan Kırıkkale-Samsun arasındaki demiryolu ihalesini bu sene yapıp önümüzdeki sene çalışmalarına da inşallah başlıyoruz. Samsunumuz için hayırlı uğurlu olsun.”

Bakan Kacır: Mardin, üreterek büyüyor ve kalkınıyor Bakan Kacır: Mardin, üreterek büyüyor ve kalkınıyor

Kent İçi Ulaşım ve Yeni Hat Projeleri

Samsun’un kent içi ulaşımında önemli adımlar atıldığını belirten Uraloğlu, “Bakan Uraloğlu, “Günlük 100 bin yolcu taşıyan hattın potansiyeli çok daha fazla. Daha fazla tren seti temin edilmesi noktasında da Büyükşehir Belediyemiz ile bir iş birliği halinde o süreci de yürütüyoruz. Tabii Samsun'un gelişmesi ve değişmesine bağlı olarak bu mevcut hat yetmiyor. Burada Büyükşehir Belediyemiz bir çalışma başlatmıştı; sonra beraber de istişare ederek çalışmayı netleştirdik. Kılıçdede’den başlayıp Şehir Hastanesine sonra da Kamu Kampüsü dediğimiz bölgeye eski hastanenin olduğu kesime gidecek olan bir hat üzerinde yaklaşık 12,5 kilometrelik bir hat üzerinde proje olarak mutabık kaldık. Sonrasında da büyükşehir belediyemizin talebi üzerine biz de gerekli değerlendirmeleri yaptık ve Sayın Cumhurbaşkanımızın onayıyla Bakanlık olarak üstlendik. Bundan sonraki süreci de Büyükşehir Belediyemizle iş birliği halinde yürüteceğiz.” dedi.

Samsun Kırıkkale Hızlı Tren Hattı 2025’Te Başlıyor3

İnternet ve Haberleşme Altyapısı

Uraloğlu, Samsun’daki internet ve haberleşme altyapısında önemli gelişmelere dikkat çekti. “2002 yılında Samsun’da geniş bant internet abonesi yoktu. Bugün bu sayı 1 milyon 442 bin kişiye ulaştı. Fiber ağ uzunluğunu 8 bin 500 kilometreye, baz istasyonu sayısını ise 3 bin 161’e çıkardık” şeklinde konuştu.

Karayolları Yatırımları

Karayolları yatırımlarında da önemli ilerlemeler kaydedildiğini belirten Uraloğlu, “Bitümlü sıcak karışım kaplamalı asfaltı 383 kilometreye, tek platformlu yolların neredeyse tamamını elden geçirerek 500 kilometreye yaklaştırdık. Köprü uzunluğu 3 bin 700 metreyken 17 bin 200 metreye getirdik. 600 metrelik tünel uzunluğu ise 2,9 kilometre oldu. Peki bunları yaparak neyi sağladık? Merkeze Samsun’u koyarsak Ankara’nın bölünmüş yolunu bitirdik. Esasında Ankara yolu bizi bütün Türkiye'ye bağlayan yollardan bir tanesidir. Yine Sarp'a kadar giden Karadeniz Sahil Yolunu bitirdik; yine batıya doğru açılan Samsun - Sinop bölünmüş yolunu bitirdik. Devam eden çalışmalarımız var Yeşil Kent Kavşağı, Şehir Hastanesi Bağlantı Yolu, Ayvacık Yolu, Ladik Taşova Yolu, Vezirköprü Yolu… Yeşilkent Kavşağını inşallah bu senenin sonunda bitirmiş olacağız. Yine hastanenin ilk etaptaki ulaşımını sağlayacak birinci aşamasını bu sene bitireceğiz geri kalanını önümüzdeki sene içerisinde bitirmiş olacağız.” dedi.

Çevre Yolu ve Trafik Projeleri

Doğu ve Batı Çevre Yolu projelerine de değinen Bakan Uraloğlu, “Doğu Çevre Yolu Projesi üzerinde çalışıyoruz ve Batı Çevre Yolu’nun imar planları ile ilgili olarak Büyükşehir Belediyesi ile iş birliği yapıyoruz” ifadelerini kullandı.

Bakan Uraloğlu’nun açıklamaları, Samsun’un ulaşım altyapısının güçlendirilmesi ve şehrin gelişimine yönelik atılan adımlar hakkında kapsamlı bir bilgi sundu. Samsun-Kırıkkale hızlı tren hattı ve diğer projeler, şehrin ulaşım ağını önemli ölçüde genişletecek ve modernize edecek.