Hazal Mihrace Göksun - Muhabir

Paris 2024 Olimpiyat Oyunları'nın açılış töreni, çığır açan unsurlar ve tartışmalı temsillerle dikkat çekti. Paris'in sokaklarında düzenlenen etkinlikte, sporcuların arka planda kaldığı geçit töreni ve galaktik ışıklandırmalı sahneler öne çıktı. Ancak, törenin sonlarına doğru Louvre Müzesi'nde bulunan Leonardo da Vinci'nin ünlü "Son Akşam Yemeği" tablosunun bir temsili sergilenmesi, özellikle Katolik dünyasında büyük tepki topladı.

Türkiye'de TRT Spor'un canlı yayınladığı Olimpiyat açılış töreni birbirinden eğlenceli ve renklere sahne oldu. Bu anlardan biri de drag queen'lerin renkli kostümlerle canlandırdıkları 'Son Akşam Yemeği' tablosuydu.

Hollanda'da STK’lardan Hollanda devletine karşı “Gazze” davası Hollanda'da STK’lardan Hollanda devletine karşı “Gazze” davası

"KABUL EDİLEMEZ!"

Bu temsilde, LGBTQ temalı öğeler de yer aldı ve Katolik karşıtlığı olarak algılandı. La Liga Başkanı Javier Tebas, "Kabul edilemez, saygısızca, rezilce. Bu dinimize hakarettir," şeklinde sert eleştirilerde bulundu. Törenin yaratıcı yönetmeni Thomas Jolly, bu eleştirilerin hedefinde yer aldı. Jolly, törende herkesin temsil edilmesini istediğini ve bu nedenle farklı kültürel unsurlara yer verdiğini belirtti.

LGBTQ İÇERİKLERİ ÖN PLANA ÇIKARILDI

Tören, yalnızca Katolik dünyasında değil, Çin'de de tartışmalara neden oldu. Çin devlet televizyonu CCTV, LGBTQ temalı içeriklerin yayınlanmasıyla ilgili sosyal medyada eleştiriler aldı. Özellikle üç dansçının romantik bir ilişkiyi canlandırdığı sahne ve drag queen performansları, bazı izleyiciler tarafından uygun bulunmadı.

KATOLİKLER AYAĞA KALKTI!

Bu tartışmalı unsurlar, Paris 2024 Olimpiyat Oyunları'nın açılış töreninin ana gündem maddesi haline gelmesine neden oldu. Özellikle "Son Akşam Yemeği" tablosunun bu şekilde sunulması, dini hassasiyetleri olan kesimler arasında öfkeye yol açtı. Özellikle, Katolikler açısından son derece önemli olan bu tablonun canlandırmasında LGBT öğelerinin yer alması Hristiyan dünyasını ayağa kaldırdı! 

Picture background

SON AKŞAM YEMEĞİ TABLOSU

"Son Akşam Yemeği" (The Last Supper), İtalyan ressam Leonardo da Vinci tarafından 15. yüzyılda yapılmış bir fresktir. Bu tablo, Milano'daki Santa Maria delle Grazie manastırının yemekhanesinde yer almaktadır ve Hristiyan sanatının en önemli eserlerinden biri olarak kabul edilir.

Tablo, Hristiyanlık inancına göre İsa Mesih'in çarmıha gerilmesinden önceki gece 12 havarisiyle birlikte yediği son akşam yemeğini tasvir eder. Bu yemek sırasında İsa, bir havarisinin onu ihanet edeceğini açıklar. Bu an, tablonun merkezinde İsa'nın duruşu ve el hareketleriyle vurgulanır. Tablonun en önemli özelliklerinden biri, figürlerin psikolojik ifadelerinin ve tepkilerinin detaylı bir şekilde tasvir edilmesidir. Da Vinci'nin, perspektif kullanımı ve mekân derinliği yaratmadaki ustalığı, eseri sanatsal ve teknik açıdan da öne çıkarır.

"Son Akşam Yemeği", sadece sanatsal değeriyle değil, aynı zamanda dini ve kültürel anlamı ile de büyük bir öneme sahiptir. Tablodaki figürlerin düzeni ve ifadeleri, İncil'deki olayların görsel bir anlatımı olarak, Hristiyan ikonografisinde önemli bir yere sahiptir. Eser, dini sanatın başyapıtlarından biri olarak kabul edilir ve dünya çapında büyük bir saygı görür. Ayrıca, Rönesans sanatının zirve noktalarından biri olarak da değerlendirilmektedir.

Editör: Hazal Mihrace Göksun