BTK Başkan Yardımcısı Dr. Abdulkerim Gün'ün yürütücülüğünde BTK Güvenli İnternet Merkezi ve Muş Alparslan Üniversitesi iş birliğiyle gerçekleştirilen araştırma, Türkiye’deki ortaokul ve lise öğrencilerinin dijital oyun oynama alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapıldı.

ÖĞRENCİLER HAFTA İÇİNDE 3 SAATE YAKIN DİJİTAL OYUN OYNUYOR

Araştırmaya 11,891 ortaokul ve 8,493 lise öğrencisi olmak üzere toplam 20,384 öğrenci katıldı. Çalışma, dijital oyun, internet ve sosyal medya bağımlılıkları ile mutluluk, siber zorbalık, stres ve yalnızlık durumlarını inceledi.

Stadyum boyutunda asteroid geliyor: Yeni bir uydumuz olabilir Stadyum boyutunda asteroid geliyor: Yeni bir uydumuz olabilir

Öğrencilerin %95.49'unun mobil telefon sahibi olduğu ve hafta içinde yaklaşık 3 saat dijital oyun oynadığı belirlendi. Lise ve ortaokul öğrencilerinin %35'i oyun bağımlılığı riski taşırken, lise öğrencilerinin %31'i ve ortaokul öğrencilerinin %20'si internet bağımlılığı riski altında olduğu tespit edildi. Lise öğrencilerinin %50'si, ortaokul öğrencilerinin %35'i sosyal medya bağımlılığı riski taşıyor.

BAĞIMLILIKTA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER TESPİT EDİLDİ

Dijital oyun bağımlılığında etkili faktörler arasında yalnızlık, sıkıntı, mutluluk, internet ve sosyal medya bağımlılığı ile siber zorbalık ön planda. Yalnızlık ve sıkıntı, bağımlılığı artırırken, mutluluğun artması oyun bağımlılığını azaltıyor.

ÖĞRENCİLERİN YÜZDE 10'U SİBER ZORBALIĞA MARUZ KALIYOR

Araştırma, öğrencilerin %10'unun orta düzeyde siber zorbalığa maruz kaldığını, yüksek düzeyde siber zorbalığın ise nadir olduğunu ortaya koydu. Yalnızlık duygusu her iki grupta yaygınken, lise öğrencilerindeki stres seviyesinin ortaokul öğrencilerine göre daha yüksek olduğu belirlendi.

Kaynak: AA