Oscar ödüllü ve 1 milyar dolardan fazla hasılat elde eden ilk filmin beklenen devam filmi nasıl bu kadar yanlış gidebildi?
Geçtiğimiz Cuma dünya genelinde vizyona giren ‘Joker: Folie à Deux’, açılış haftasında ABD'de yalnızca 40 milyon dolarlık bir hasılat elde etti. Bu rakam, önceki filmin açılışının yarısından az. Başlangıçta filmin 70 milyon dolarlık bir açılış yapması bekleniyordu, bu da 2019'daki ilk filmin rekor kıran 96.2 milyon dolarlık açılışına göre yine düşük bir tahmin.
Uluslararası alanda ise film 81.1 milyon dolar kazanç sağladı ve toplam küresel hasılatı 121.1 milyon dolara ulaştı. Ancak bu, yönetmen Todd Phillips ve Warner Bros. için ciddi bir baş ağrısı zira ‘Joker: Folie à Deux’ ilk filmden en az iki kat daha fazla maliyetle üretildi. Phillips, filmin maliyetinin 200 milyon doların altında olduğunu belirtirken, diğer kaynaklar bu rakamı 190 milyon dolar olarak veriyor.
İlk ‘Joker’, 65 milyon dolara üretildi ve tarihin en yüksek gişe hasılatı yapan R sınıflı filmi unvanını elinde bulunduruyordu. Bu durumda, ‘Joker: Folie à Deux’ filminin 450 milyon dolardan fazla hasılat elde etmesi gerekiyor ki bu da, Variety’nin tahminlerine göre, breakeven noktası.
Kötü Eleştiriler ve Rekor Kıran Sinema Skoru
Sadece kötü gişe sonuçları değil, ‘Joker: Folie à Deux’ ayrıca sinema tarihinin en düşük CinemaScore puanını da alarak bir başka rekor kırdı. Şu anda, bu film, bir süper kahraman filmi için D notuyla en düşük CinemaScore'a sahip.
Öne çıkan diğer pek çok kötü süper kahraman filmi karşısında, ‘Joker: Folie à Deux’ bu sıralamada daha da alt sıralara düşerek daha önceki filmlerin puanlarını geçmeyi başardı. İlk film ise B+ puanı almıştı, bu da yeni filmin durumu için ek bir darbe oldu.
Eleştirmenler ve izleyiciler arasında tam bir anlaşmazlık yaşanmaması da dikkat çekici. Film, Rotten Tomatoes'ta hem eleştirmenlerden hem de izleyicilerden %36’lık “Çürük” puan aldı.
Neden Böyle Oldu?
Peki, yılın en çok beklenen filmlerinden biri ve Oscar ödüllü bir hitin devamı olan ‘Joker: Folie à Deux’ neden bu kadar kötü gitti?
İlk olarak, filmin beklenmedik bir şekilde vizyona girmesi, özellikle bu yılki Venedik Film Festivali'ndeki gösteriminden sonra kötü yorumlarla birleşti. Todd Phillips'in, basit bir psikolojik gerilimden uzak durarak yarı müzikal bir yapım yaratma cesareti takdir edilse de, bu durum orijinal filmi seven hayranları arasında bir yabancılaşmaya neden oldu. Film, ilk filmin izleyicilerini antagonize ederken, ek olarak yeni veya ilginç bir şey sunmuyor.
Lady Gaga'nın Harleen “Lee” Quinzel rolündeki oyunculuğu da beklentileri karşılamadı. Karakterinin yetersiz yazılması ve yeterince ön plana çıkarılmaması, izleyicilerin beklentilerini boşa çıkardı. Filmdeki müzik numaraları tekrarlayıcı ve yüzeysel olarak değerlendirildi ve bu durum ‘Joker: Folie à Deux’u ne mizahi ne de ciddi bir yapım olarak nitelendirmekte zorlaştırdı.
Sonuç olarak, yetersiz bir senaryo, filmin gerçek niyetlerini gözler önüne serdi. İlk ‘Joker’, bağımsız bir film olarak tasarlanmıştı, ancak Hollywood, bu başarıyı tekrar yakalamak için bir devam filmi üretme ihtiyacı hissetti. Bu durum, filmin orijinalinin kötü bir yan ürünü olarak kalmasına yol açtı.
Francis Ford Coppola, geçtiğimiz hafta kendi kötü puan alan filmi ‘Megalopolis’ ile ilgili olarak Instagram’da Todd Phillips’in filmlerinin her zaman ilginç olduğunu ve izleyiciyi her zaman şaşırttığını belirtti. Ancak, Coppola’nın bu övgüsü, ‘Joker: Folie à Deux’ için durumu değiştirmiyor.
Filmin önümüzdeki iki hafta içinde Japonya ve Çin'de vizyona girmesi planlanıyor. Ancak bu bölgelerden elde edilecek kazançlar bile, filmin şu anki durumu göz önüne alındığında, ciddi bir dönüşüm sağlamayacak gibi görünüyor.