Nihat Nasır - Muhabir 

Bu, son 29 yılın en düşük Memorial Day açılışı olarak kaydedildi ve 1995 yılında 22 milyon dolar hasılat yapan 'Casper' filminden bu yana en düşük rakam oldu.

Beklentilerin altında kalan performans

Film, eleştirmenlerden olumlu yorumlar almasına ve PostTrak anketlerinde 4.5 yıldızla değerlendirilmesine rağmen geniş bir izleyici kitlesine ulaşmayı başaramadı. Özellikle genç izleyici kitlesi ve kadın izleyiciler arasında yeterli ilgiyi göremedi. PostTrak verilerine göre, filmin izleyici kitlesinin sadece %2’si 13-17 yaş aralığındaydı ve izleyicilerin %29’u kadındı. Bu veriler, filmin genel izleyici kitlesine hitap etmekte zorlandığını gösteriyor.

Sümerolog nasıl olunur? Sümerolog nasıl olunur?

Pazarlama stratejileri ve eleştiriler

Furiosa’nın düşük gişe performansının nedenlerinden biri olarak pazarlama stratejileri eleştirildi. Filmin tanıtım kampanyasının geç başlaması ve Cannes Film Festivali’ne odaklanması, geniş kitlelere ulaşmayı zorlaştırdı. Warner Bros.’un pazarlama stratejisi de eleştirilere maruz kaldı. Stüdyo, filmin tanıtımını daha erken bir dönemde başlatmış olsaydı, belki de daha geniş bir izleyici kitlesine ulaşabilirdi.

Oyuncu değişiklikleri ve hikâye eleştirileri

Filmde Anya Taylor-Joy’un Charlize Theron yerine geçmesi ve karakterin geçmişine odaklanılması da bazı eleştiriler aldı. Bu değişiklikler, serinin sadık hayran kitlesinin ilgisini çekmekte yeterli olmadı. Ayrıca, filmin fragmanlarının izleyicilerin ilgisini çekmekte yetersiz kaldığı ve karmaşık bir hikâye sunduğu eleştirileri de dikkat çekiyor.

Diğer filmlerle karşılaştırma

Furiosa ile aynı gün vizyona giren ‘Garfield’ filmi de benzer bir açılış hasılatı elde etti ve 31-33 milyon dolar arasında hasılat yaptı. Bu durum, animasyon filminin daha geniş bir izleyici kitlesine hitap ettiğini ve aile filmlerinin hâlâ popüler olduğunu gösteriyor.

Sinema sektörünün durumu

Furiosa’nın düşük gişe performansı, sinema sektörünün mevcut durumunu ve izleyici alışkanlıklarındaki değişiklikleri yansıtıyor. Büyük bütçeli filmler bile artık her zaman garanti bir başarı elde edemiyor. Ancak, bu durum sinema sektörünün tamamen tükendiği anlamına gelmiyor. Önceki yıl vizyona giren ‘Barbie’ ve ‘Oppenheimer’ gibi filmler, sinema salonlarının hâlâ dolabileceğini ve izleyicilerin iyi içerik için sinemaya gitmeye istekli olduğunu gösterdi.

Furiosa: A Mad Max Saga'nın beklenenin altında kalan gişe performansı, pazarlama stratejilerinden oyuncu değişikliklerine kadar çeşitli faktörlerin etkisini gözler önüne seriyor. Ancak, sinema sektörünün dinamik yapısı göz önüne alındığında, bu tür dalgalanmalar kaçınılmazdır ve izleyicilerin kaliteli içeriğe olan ilgisi devam etmektedir.

Editör: Nihat Nasır