Mehmet Akif Çavdarlı - Diriliş Postası
23 Ağustos 2024’te PlayStation 5 ve PC için piyasaya sürülen oyun, ilk beş günde yalnızca 25.000 kopya sattı. Bu düşük satış rakamı, oyuncuların ilgisinin giderek azaldığını gösteriyor.
Concord'un başarısızlık nedenleri
Concord, Sony’nin büyük umutlarla sunduğu bir projeydi, ancak ilk izlenimler pek de olumlu olmadı. SteamDB verilerine göre, oyun maksimumda 697 eş zamanlı oyuncu sayısına ulaşabildi; bu rakama PlayStation 5 oyuncuları dahil değil.
Oyun, oyunculardan olumsuz yorumlar aldı ve ortalama puanı yalnızca 2 olarak değerlendirildi. Birçok oyuncu, oyunun yüksek fiyatını eleştirirken, benzer türdeki Apex Legends ve Overwatch 2 gibi ücretsiz oyunlarla karşılaştırıldığında, Concord’un performansı çok geride kaldı. Ayrıca, karakter tasarımlarının da beğenilmediği belirtiliyor.
Apex Legends, popüler döneminde 624.000 eş zamanlı oyuncu sayısına ulaşırken, daha eski bir oyun olan Team Fortress 2’nin 50.000 - 60.000 aktif oyuncusu bulunuyor. Concord’un bu oyunlarla karşılaştırıldığında, ciddi bir başarısızlık yaşadığı görülüyor.
Olumsuz geri bildirimler ve düşük satış rakamları, sadece oyunun değil, aynı zamanda oyunu geliştiren Firewalk Studios’un geleceğini de tehdit ediyor. Eğer Concord toparlanamazsa, bu, stüdyonun ilk ve son projesi olabilir. Sony’nin büyük umutlar bağladığı bu oyun, hayal kırıklığı yaratan performansıyla oyun dünyasında geniş yankı uyandırdı.